Yol Güvenliği

Yol Güvenliği
Yol Güvenliği
Yol Güvenliği
Yol Güvenliği
Yol Güvenliği
Yol Güvenliği
Yol Güvenliği
Yol Güvenliği
Yol Güvenliği
Yol Güvenliği
Yol Güvenliği

Maksimum yol güvenliği, minimum maddi hasarlı kaza ve sürücü, taşıt ve yayaları koruma amaçlı tasarlanan otokorkulukların gerekliliği; günümüzde tüm dünya tarafından kabul görmüştür. Güvenli bir sürüş ortamının hazırlanması, insan hayatının değeri düşünüldüğünde yadsınamayacak kadar önemlidir.

Dünyada ve Türkiye’de seri şekilde ve dünya standartlarına uygun üretilen Gonvarri Road Steel otokorkuluklar, TS 914 EN ISO 1461 standartlarında sıcak daldırma galvaniz işlemine tabi tutulmaktadır.

4 ayrı ülkedeki fabrikalarda üretilen ve sektörde lider Gonvarri Road Steel’in Türkiye’de bulunan ve yine tüm dünyaya ulaşan ayağı AMS Road Steel ile bugüne kadar yurt içi ve yurt dışında kilometrelerce otokorkuluk imalatı ve montajı yapılmıştır.

NORMAL KORUMA SEVİYESİ ÇELİK OTOKORKULUKLAR

AMS Road Steel; tasarım, imalat ve montaj bir arada olmak üzere anahtar teslim ürünler üretir. Tüm ürünler, N2’den H4b’ye kadar çarpışma testlerinden başarı ile geçmiştir. Kullanıldığı projeler arasında 245 km’lik 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi, İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi ve 120 km’lik Tunus Projesi yer almaktadır.

YÜKSEK KORUMA SEVİYELİ ÇELİK OTOKORKULUKLAR

AMS ; A ve B tip ray profilli, N2 koruma seviyeli, A sınıfı darbe şiddet seviyeli ve farklı çalışma genişlikleri ile EN 1317-2 Avrupa Standardına uyumlu tek taraflı (BMS) ve çift taraflı (BMD) olmak üzere farklı tiplerde otokorkuluk dizaynı, imalatı, tedariki ve montajını sağlamaktadır. Aynı şekilde AMS , AASHTO MI 80 Amerikan Standardı, UNE135 121-122-123 İspanyol Standardı ve NF P 98 411-412 Fransız Standardı gibi farklı standartlara da uyumlu çelik otokorkuluk elemanları imalatı ve tedariği sağlamaktadır.

TRIONDA YÜKSEK KORUMA SEVİYELİ ÇELİK OTOKORKULUKLARc

“Trionda H2L/H2LR” tipi yüksek koruma seviyeli araç engelleme sistemi, tamamen galvanizli çelikten üretilmiştir. Tasarımı itibarıyla yüksek seviyede engelleme, banket ve refüjlerdeki yol güvenliğini sağlama amacıyla kullanılmaktadır.

“Trionda H2L/H2LR” tipi yüksek koruma seviyeli araç engelleme sistemi, EN 1317-2 Avrupa Standartlarına göre H2 koruma seviyesindeki tam ölçekli çarpma testlerinden başarıyla geçmiştir. (13.000 kg ağırlığındaki otobüsün 70 km/saat hız ve 20° açılı TB51 çarpışma testi ve 900 kg ağırlığındaki otomobilin 100 km/saat hız ve 20° açılı TB11 çarpışma testi). Çalışma genişliği W5 ve çarpışma şiddet katsayısı sınıf A’dır.

TAŞINABİLİR OTOKORKULUK

“VGH-960” sistemi, çarpışan araçların hafif yatay hareketlerine izin veren, tamamen galvanizli çelikten üretilmiş çift taraflı, taşınabilir, metal emniyet otokorkuluklarıdır. Sistemin hem hareketine hem de açılmasına izin veren tekerlekli bir mekanizmaya sahiptir. “VGH-960” otokorkuluk; orta geçişler, çalışma alanları ve şerit bölme kullanımları için tasarlanmıştır.

Bu otokorkuluk, EN 1317-2 Avrupa Standartlarına göre H2 koruma seviyesindeki tam ölçekli çarpma testlerinden başarıyla geçmiştir. (13.000 kg ağırlığındaki otobüsün 70 km/saat hız ve 20° açılı TB51 çarpışma testi ve 900 kg ağırlığındaki otomobilin 100km/saat hız ve 20° açılı TB11 çarpışma testi).

MOTOSİKLETLİ KORUMA SİSTEMLERİ

“SPM” Motosikletli koruma sistemi, otokorkulukların alt bölgelerine monte edilerek özellikle motosiklet sürücülerinin korunmasını sağlayan bir sistemdir. Bu sistem bir yandan motosiklet sürücüsünün düşmesi sonrasında direkt dikmelere çarpmasını önlerken, diğer yandan otokorkuluğun alt bölgesinde bulunan dikmeler arasındaki boşluktan yol dışına kayarak çıkmasını engellemektedir.

AMS , SPM sistemini farklı otokorkuluklara adapte edebilmektedir. (Tek taraflı, takozlu, C120 dikmeli 4 m (SPM-ES4) ve 2 m aralıklı (SPM-ES2) ve yine takozlu, boru tipi dikmeli 4 m (SPM- ES4TUB) aralıklı; tek taraflı çift raylı, üst üste monte (SPM-ES2SUP); tek taraflı IPN-120 dikmeli 4 m aralıklı (SPM-İS4) IPN-120; estetik otokorkuluk rayları (SPM- BEAM-N2S4R), vb.

AMS SPM sistemi, UNE 135 900 İspanyol Standardına uyumlu, kaza deney mankenleri ile yapılan tam ölçekli çarpma testlerini minimum darbe şiddeti seviyesi (level i) ile geçmiştir. (86,5 kg ağırlığındaki kaza deney mankenleri ile 60 km/saat hız ve 30° açılı çarpışma testi).

YÜKSEK VE ÇOK YÜKSEK KORUMA SEVİYELİ KÖPRÜ KORUYUCU OTOKORKULUKLAR

AMS ; yüksek (H2, H3) ve sırasıyla PMH-13, PMH-16 diye adlandırılan çok yüksek koruma seviyeli (H4b) gibi farklı koruma seviyeli çelik köprü koruyucu otokorkulukların imalatı, tedariği ve montajını sağlamaktadır. Bu otokorkuluklar özellikle köprü, istinat duvarı, viyadük üstleri ve diğer benzeri işler için dizayn edilmiştir.

“PMH-13” tipi çelik otokorkulukları, EN 1317-2 Avrupa Standartlarına göre H2 koruma seviyesindeki tam ölçekli çarpma testlerinden başarıyla geçmiştir. (13.000 kg ağırlığındaki otobüsün 70 km/saat hız ve 20° açılı TB51 çarpışma testi ve 900 kg ağırlığındaki otomobilin 100 km/saat hız ve 20° açılı TB11 çarpışma testi).

“PMH-16” tipi çelik otokorkulukları, EN 1317-2 Avrupa Standartlarına uyumlu, H3 koruma seviyesi için tüm ölçekli çarpma testlerini geçmiştir. (16.000 kg ağırlığındaki kamyonun 80 km/saat hız ve 20° açılı TB61 çarpışma testi ve 900 kg ağırlığındaki otomobilin 100 km/saat hız ve 20° açılı TB11 çarpışma testi).

“PMH-38” tipi çelik otokorkulukları, EN 1317-2 Avrupa Standartlarına uyumlu, H4b koruma seviyesi için tüm ölçekli çarpma testlerini geçmiştir. (38.000 kg ağırlığındaki dorseli aracın 65 km/saat hız ve 20° açılı TB81 çarpışma testi ve 900 kg ağırlığındaki otomobilin 100 km/saat hız ve 20° açılı TB11 çarpışma testi).

ESTETİK OTOKORKULUK RAYLARI

Estetik otokorkuluk rayları; doğal parklar, dağ yolları, kentsel ve kırsal alanlar ve turistik bölgeler gibi estetiğin gerekli olduğu yerlerde güvenliği sağlayan, çeliğin engelleme kapasitesinin ahşabın doğal ve rustik görünümüyle bütünleştirildiği ahşap ve çelikten üretilmiş otokorkuluklardır.

2 m ve 4 m dikme aralıklı N2 koruma seviyeli estetik ahşap ve çelik otokorkuluklar, EN 1317-2 Avrupa Standartlarına uyumlu tam ölçekli çarpma testlerini geçmiştir. (1.500 kg ağırlığındaki otomobilin 110 km/saat hız ve 20° açılı TB32 çarpışma testi ve 900 kg ağırlığındaki otomobilin 100 km/saat hız ve 20°açılı TB11 çarpışma testi).

YÖNLENDİRİCİ ÇARPIŞMA YASTIĞI

“AIR” yönlendirici çarpışma yastığı tamamen galvanizli çelikten üretilmiş, kolay kontrol imkânı sağlayan, sade ve açık bir tasarıma sahiptir.

“AIR” yönlendirici çarpışma yastığı, EN 1317- 3 Avrupa Standardında tanımlı, her engel koruma seviyesinde kabul kriteri olarak belirlenmiş, tüm ölçekli çarpma testlerini geçmiştir.

“AIR” yönlendirici çarpışma yastığı, özellikle otokorkuluklar ile korunamayacak yol ayrımlarında, orta refüj başlarında, rijit engellerin önlerinde önden çarpmalara karşı koruma için dizayn edilmiştir.

Bu çarpışma yastıkları çarpışmalardan sonra kolayca ve hızlı bir şekilde onarılabilir; yapısal elementlerinin birçoğu tekrar kullanılabilir.

“PMH-38” Çelik Köprü – Araç Parapetleri EN 1317-2 Avrupa Standartlarına uyumlu, H4b koruma seviyesi için tüm ölçekli çarpma testlerini geçmiştir. (38.000 kg ağırlığındaki dorseli aracın 65 km/saat hız ve 20° açılı TB81 çarpışma testi ve 900 kg ağırlığındaki arabanın 100 km/saat hız ve 20° açılı TB11 çarpışma testi).

SES PERDELERİ

AMS ; demiryollarından, araçlardan ve endüstriyel tesislerden dolayı oluşan gürültüyü yok etmek amacı ile “HA-500” ses perdeleri imalatı, tedariği ve montajını sağlamaktadır. AMS , ses perdelerinde farklı tipler sunmaktadır. Bunlar;

Ses absorbe eden çelik perdeler
Şeffaf metakrilat perdeler
Şeffaf- metalik karışımı perdeler (Sürekli ve süreksiz pencereler ile farklı konfigrasyonlar)
AMS tarafından üretilen ses perdelerinin akustik özellikleri, EN 1793 Avrupa Standartlarında laboratuvarlarda test edilmiştir. Mekanik özellikler, her bir duruma uygun olarak analitik hesaplama prosesleri ile sağlanmıştır.